Introduktion till Italienska restauranger

Jag har alltid varit förtjust i restauranger med ursprung från medelhavet men min absoluta favorit är Italienska restauranger. Det Italienska köket tillfredsställer alla sinnen med dess utsöka maträtter. Är barnsligt förtjust i smakrika pastarätter, pizzor, antipati rätter, stenugnsbakat bröd med olivtapenade och så vidare. Listan över härliga italienska rätter är lång.

Vanligtvis är även Italienska restauranger mysiga och inger en romantisk ”Lady o Lufsen” miljö. Om man vill njuta med sin käraste av fantastisk mat och romantisk miljö är oftast Italienska restauranger nära till hands. Detta gäller i regel alla medelhavsinspirerade restauranger. Gillar även Grekiska, Spanska och Franska restauranger men det Italienska köket har vunnit mitt hjärta.

Italienska restauranger hittar man världen över och så även i Stockholm. Stockholm kan skryta med ett stort utbud av genuina Italienska restauranger. I denna blogg kommer jag att skriva allmänt om Italienska restauranger och det italienska köket samt ge tips på riktigt bra Italienska restauranger i Stockholm.
italiensk restaurang

Kommentarer
Postat av: Maria Jonsson

Det är så mysigt med Lady & Lufsen stuket på italienska ställen!

2015-03-26 @ 00:35:39
URL: http://www.ladyolufsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0